Dyrygent, animator kultury. Urodzona w Płocku. Absolwentka PSM II stopnia w Białymstoku (fortepian) oraz AMFC w Warszawie filii w Białymstoku w klasie prowadzenia zespołów wokalno-instrumentalnych (Zbigniew Szablewski).
Od 1983r. nauczyciel w szkołach muzycznych i Ognisku Baletowym w Białymstoku. Jako dyrygent współpracowała z Katedralnym Chórem Carmen, Chórem Białostockiego Towarzystwa Śpiewaczego im. Stanisława Moniuszki od 1994r., Zespołem Wokalnym Liceum w Mońkach i Zespołem wokalnym Miraż oraz ChóremCantate Domino. Edukację muzyczną na rzecz środowisk lokalnych prowadzi w spektakularnych miejscach współpracując ściśle z Aresztem Śledczym w Białymstoku, Ośrodkami Szkolno-Wychowawczymi na Podlasiu i Mazowszu, Dziecięcym Szpitalem Klinicznym w Białymstoku oraz z Zakładami Karnymi. Współpracuje z Fundacją Młodej Polonii na Ukrainie oraz licznymi instytucjami kulturalnymi w kraju. Jest autorką scenariuszy programów edukacyjnych emitowanych w TVP 3, TV Trwam i TV Jard.
Animatorka prywatnego szkolnictwa na Podlasiu (Mońki, Łapy, Czarna Białostocka, Choroszcz). Juror licznych festiwali: Bliskich Spotkań z Poezją Śpiewaną Kuźnia (1998 -2006), Ogólnopolskich Konkursów Recytatorskich szczebla wojewódzkiego (1998-2000), Spotkań z Poezją Śpiewaną Jesienne Nastroje (1997-2000), Festiwalu Pieśni Sakralnej Łapskie Te Deum (1998 – 2000), Podlaskiego Festiwalu Wielkanocnego (2002-2010). Międzynarodowego Festiwalu Piosenki o Super Mikrofon Radia Jard (2005-2016), Międzynarodowego Festiwalu Twórczości Młodzieży Niepełnosprawnej (2007 - 2009), Międzynarodowego Festiwalu Folklorystycznego (2007). Jest autorką książki Płocki Tryptyk o Marcinie Kamińskim (2009) oraz licznych recenzji i artykułów w periodykach muzycznych.
Kompozytor, pianista, pedagog, animator kultury na Podlasiu i Mazowszu. Urodzony w Ciechanowie. Edukację muzyczną rozpoczął w rodzinnym mieście (akordeon), kontynuował w Płocku (akordeon, fortepian) i Łodzi (fortepian). Studia muzyczne ukończył w AMiFC w Warszawie w klasach: fortepianu (Jan Kadłubiski, 1984) i kompozycji (Marian Borkowski, 1996).
Jest autorem ponad 300 utworów od dzieł oratoryjnych przez instrumentalne do drobnych form instrumentalnych i pieśni. Wśród nich znajdują się kompozycje wokalno-instrumentalne, wokalne, symfoniczne, instrumentalne, pieśni na głos z towarzyszeniem fortepianu oraz ponad 20 kolęd do własnej muzyki i tekstu. Tadeusz Trojanowski jest także autorem Uroczystej Fanfary Miejskiej Białegostoku.
Większość kompozycji doczekała się wykonań estradowych, nagrań radiowych (Polskie Radio, Radio Watykańskie), telewizyjnych i fonograficznych (Vienna Modern Masters, Acte Preable, Pro Art). Kompozycje Tadeusza Trojanowskiego wykonywane były m.in. w Niemczech, Włoszech, Słowacji, Rosji, Norwegii, Meksyku, Australii, USA i Japonii. Jako pianista koncertuje w kraju i za granicą wykonując głównie muzykę współczesną i romantyczną. Jest wielokrotnym stypendystą Stowarzyszenia Autorów ZAiKS oraz Marszałka Województwa Podlaskiego za rok 2006. W 2008 r. otrzymał medal Zasłużony Kulturze – Gloria Artis, a w 2013 Nagrodę Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Medal Komisji Edukacji Narodowej.
Dzięki swej inwencji twórczej i zdolnościom organizatorskim jest pomysłodawcą i realizatorem licznych festiwali i inicjatyw muzycznych na Podlasiu i Mazowszu (Koncerty Pamięci, Koncerty przed Hejnałem, Muzyczne Spotkania z naturą – Franciszkiada – granie na byle czym, Podlaski Festiwal Wielkanocny, Letni Festiwal Chopin nad Nettą, Chopin z widokiem na Supraśl i wiele innych).
Absolwent Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie Filii w Białymstoku. W 2005 roku ukończył Wydział Instrumentalny w klasie organów prof. Marii Terleckiej. W 2009 roku otrzymał dyplom specjalności muzyka kościelna; wówczas kształcił się u dra Bartosza Jakubczaka w zakresie gry na organach i prof. Cezarego Szyfmana - emisji głosu. U prof. Michała Dąbrowskiego doskonalił umiejętności improwizacji z elementami akompaniamentu liturgicznego.
Uczestniczył w kursach i seminariach prowadzonych przez wybitnych organistów i kameralistów, m. in. Andrzeja Chorosińskiego, Józefa Serafina, Liliannę Stawarz, Nicholasa Parle'a, Juliana Gembalskiego, Tomasza Adama Nowaka. Koncertuje w Polsce jako solista i kameralista, współpracuje z orkiestrami i zespołami jako pianista, organista i pozytywista, brał udział w nagraniach radiowych i telewizyjnych. Współpracuje również z Zespołem Muzyki Dawnej Diletto Anny Moniuszko, realizując partie basso continuo.
Ponadto prowadzi działalność pedagogiczną w PSM I i II stopnia w Suwałkach w klasach: fortepianu, organów, harmonii i improwizacji. Od 2007 roku pełni funkcję organisty, kantora i dyrygenta w kościele pw. Zmartwychwstania Pańskiego w Białymstoku.
Od 2010 roku jest prezesem Stowarzyszenia Społeczno-Kulturalnego TAK, będącego inicjatorem wielu ciekawych wydarzeń kulturalnych, m.in. warsztatów Psallitesapienter, cyklicznego przeglądu muzyczno – plastycznego Jeszcze Polska nie zginęła. Staraniem Stowarzyszenia ukazały się także publikacje: Wspomnienia Sybiraków z Moniek, Jak mądrze i zdrowo się starzeć oraz aktywnie uczestniczyć w kulturze.
Absolwentka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina, Wydziału Instrumentalno – Pedagogicznego w Białymstoku. W 2008 roku ukończyła dyrygenturę chóralną w klasie prof. Bożenny Sawickiej, w 2011 roku uzyskała dyplom z wyróżnieniem w klasie śpiewu solowego prof. Ewy Iżykowskiej.
Finalistka i laureatka konkursów wokalnych, m.in.: Konkursu im. Karola Kurpińskiego (2011), III Ogólnopolskiego Konkursu Wokalnego w ramach 3. Letniej Akademii Śpiewu (2011), VI Ogólnopolskiego Konkursu Wokalnego „Złote Głosy” (2011), X Międzynarodowego Festiwalu Belcanto w Nałęczowie (2012), Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego w Brześciu (2013), Konkursu Moniuszkowskiego „Pieśń wieczorna” w Białymstoku (2015); stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego 2010/11.
Od 2007 roku na stałe współpracuje z Zespołem Muzyki Dawnej Diletto Anny Moniuszko, wykonując zarówno partie chóralne, jak i solowe.
Warsztat wokalny doskonaliła na kursach i seminariach prowadzonych m. in. przez: A.Garancię, J.Laszczkowskiego, U.Kryger, O.Pasiecznik, J.Fraksteina, I.Kłosińską, B.Harasimowicz. Współpracowała z dyrygentami: J. Salwarowskim (orkiestra Filharmonii Częstochowskiej), J. Swobodą (orkiestra Filharmonii Dolnośląskiej w Jeleniej Górze), J. M. Zarzyckim (orkiestra Filharmonii Kameralnej w Łomży), P. Wijatkowskim (orkiestra UMFC), M. Kluczyńską (orkiestra UMFC oraz Teatru Wielkiego – Opery Narodowej), K. Dąbrowskim (orkiestra Camerata dell'arte w Suwałkach), A. Sosnowskim (Białoruś), P. Deptuchem. Z. Gracą, W. Miłkowską, A. Moniuszko.
Jako solistka uczestniczyła w wielu ciekawych wydarzeniach artystycznych. Wystąpiła jako Halka w operze S. Moniuszki na scenie TW – ON w 2010r. w studenckiej realizacji dzieła (reż. N. Babińska), rok później - jako Hrabina w „Weselu Figara” W. A. Mozarta w reż. P. Aignera na scenie Białostockiego Teatru Lalek. Później kreowała postać Serpiny w operze „La serva padrona” G.B.Pergolesiego, Tytanii w „The Fairy Queen” H. Purcella (oba dzieła w reż. S. Chondrokostasa) - niezależnych produkcjach Zespołu Muzyki Dawnej Diletto. W 2013 roku wykonała nowatorski performance podczas monograficznej wystawy Izy Tarasewicz Clinamen w Muzeum Narodowym w Warszawie. Wykonywała recitale: pieśni W. Lutosławskiego – Derwida w rodzinnym dworku kompozytora w Drozdowie (Paweł Lipski – fortepian, kwartet Alla breve), pieśni kompozytorów polskich, arii operowych (R. Marat - fortepian). Ponadto brała udział w wielu festiwalach muzycznych: Muzyka Mistrzów Baroku (Białystok), Koncerty przed hejnałem (Białystok), Muzyczne Dni Drozdowo – Łomża, Belcanto (Nałęczów), Forum Musicum (Wrocław), Świętolipskie Wieczory Muzyczne, Sacrum et Musica (Łomża), Legionowskim Festiwalu Muzyki Kameralnej i Organowej, Gdańskim Festiwalu Muzycznym i in.
Kilkakrotnie brała udział w prawykonaniach utworów współczesnych kompozytorów polskich. Są wśród nich: „Anioły” na głosy solowe, chór i zespół instrumentalny Jana Krutula (dyr. Violetta Miłkowska), „Sielanki” - cykl pieśni na motywach ludowych (Szymon Kowalczyk – fortepian) oraz oratorium „Dziedzictwo” na chór dziecięcy i mieszany, solistów i orkiestrę (dyr. V. Miłkowska) Tadeusza Trojanowskiego, „Nieszpory” i Msze S. Ziemianowskiego (dyr. A. Olszewska). Wielokrotnie uczestniczyła również w nagraniach fonograficznych, m.in.: pieśni Tadeusza Trojanowskiego, arii i pieśni W. A. Mozarta, „Oratory of Hubris” Izy Tarasewicz, „Dawni mistrzowie – nowo odkryci” (dyr. A. Moniuszko).
Jej repertuar jest bogaty i różnorodny, obejmuje partie i arie operowe, oratoryjne, operetkowe, liczne arie koncertowe i pieśni, a także utwory musicalowe oraz piosenki dawnych artystek polskiej estrady (m.in. Hanki Ordonówny, Ireny Santor, Sławy Przybylskiej).